Konfiguracja Poczty | Wydział Prawa i Administracji

Konfiguracja Poczty

Ostatnia modyfikacja: 
wtorek, 13 sierpnia 2019 roku, 12:02
Konfiguracja poczty wydziałowej w programie Outlook z pakietu Microsoft Office 365

W związku z migracją poczty na serwery Microsoft, używanie innych programów niż Microsoft Outlook jest niezalecane.

Podczas konfiguracji pierwszej skrzynki pocztowej, Outlook automatycznie uruchomi dodawanie nowego konta, w przypadku gdy uprzednio inna skrzynka została skonfigurowana, musimy wejść przez zakładkę: Plik ->Dodaj konto

poczta

poczta

Domyślnymi nazwami użytkownika są:

prac12345@prac.ug.edu.pl (12345 - numer pracownika)
albo
imie.nazwisko@ug.edu.pl

Proszę zwrócić uwagę iż login użytkownika nie jest zazwyczaj tożsamy z adresem e-mail, w którym dodatkowo znajduje się skrót wydziału, tj. imie.nazwisko@prawo.ug.edu.pl

Wszystkie dodatkowe adresy, jakimi możemy się posługiwać są dodane jako „aliasy” i serwer automatycznie przesyła wiadomości do imiennej skrzynki pocztowej.

 

Po podaniu poprawnej nazwy użytkownika, powinniśmy zobaczyć monit „Wprowadź hasło” zgodny z poniższym obrazem:

poczta

Wpisujemy zapamiętane hasło, oraz potwierdzamy je przyciskiem „zaloguj”.

W odpowiedzi powinniśmy dostać następujące powiadomienie:

poczta

Powyższe okno możemy już zamknąć przyciskiem „gotowe”. W zależności od zawartości naszej skrzynki pocztowej, synchronizacja może potrwać od kilku do kilkunastu minut.