Szanowni Państwo, informujemy, że na stronie UG pojawiła się informacja "Jak używać narzędzi do pracy zdalnej, udostępnionych na UG w roku akademickim 2020/2021". Zachęcamy do zapoznania się z zawartymi na tej stronie opisami.
Poniżej zamieszczamy informacje na temat wybranych narzędzi ułatwiających prowadzenia zajęć online
W związku z pojawiającymi się pytaniami i problemami związanymi z użytkowaniem usługi Clickmeeting przekazujemy informacje które mogą nieco pomóc.
W obecnej sytuacji tak wiele firm i instytucji korzysta z narzędzi do pracy zdalnej, streamingu czy też komunikacji online, że większość operatorów takich usług doświadcza przeciążenia serwerów i łączy. Dotyczy to nie tylko usług oferowanych przez Clickmeeting ale także innych, nawet największych usługodawców – ich usługi także nie działają sprawnie, zwłaszcza w godzinach popołudniowych.
Problemy z prezentacjami
Prezentacje w PowerPoint są konwertowane na inny format podczas wgrywania na serwer usługodawcy. Należy brać pod uwagę długi czas wgrywania i najlepiej dokonać tego w okresie małego obciążenia serwerów, nie tuż przed zajęciami.
Rozwiązania alternatywne:
Przyczynami które mogą powodować niezmiernie długie wgrywanie prezentacji lub całkowicie uniemożliwiają jej wgranie mogą być między innymi:
Usunięcie tego typu elementów z prezentacji powinno spowodować znaczne przyspieszenie procesu wgrywania i konwertowania materiałów.
Pracownicy i współpracownicy Samodzielnej Sekcji ds. Technik Multimedialnych służą Państwu pomocą. Optymalnym rozwiązaniem jest jednak na tyle wczesne przygotowanie materiałów do pracy online by nie było potrzeby wgrywania ich na ostatnią chwilę - taki proces jak już wspominaliśmy może być długotrwały.
Warto zapoznać się także z materiałami wskazanymi poniżej:
Instrukcja:
https://knowledge.clickmeeting.com/pl/manual/
Filmowa instrukcja użytkowania:
https://knowledge.clickmeeting.com/pl/video/pierwsze-kroki/
Podstawowe informacje:
https://knowledge.clickmeeting.com/pl/faq/
W miarę opracowywania nowe materiały będą sukcesywnie zamieszczane na tej stronie.
Dźwięk i obraz podczas spotkania w Clickmeeting
W związku z pojawiającymi się problemami z aktywacją mikrofonów podczas prezentacji przypominamy, że podczas rozpoczynania spotkania webinarowego należy zwrócić uwagę na konieczność udzielenia zgody dla aplikacji na dostęp do kamery i mikrofonu. W chwili kliknięcia w okienku podglądu AV na ikonę kamery lub mikrofonu może się pojawić dodatkowe wyskakujące okno przeglądarki z prośbą o potwierdzenie nadania aplikacji dostępu do tych urządzeń.
Aby takie okienko mogło się pojawić należy upewnić się, że w przeglądarce prezentera nie są aktywne funkcje blokujące wyskakujące okna. Czy to z powodu dodatkowych aplikacji lub wtyczek blokujących reklamy, czy to z powodu ustawienia określonych opcji w ustawieniach przeglądarki. Możliwe jest zaznaczenie opcji dzięki której przeglądarka będzie pamiętała ustawienia uprawnień i okienko to nie będzie się znowu pojawiało przynajmniej przez jakiś czas. Nawet jeśli kiedyś taka zgoda była zaznaczona możliwe jest ponowne pojawienia się wyskakującego okienka w sytuacji gdy na przykład operator usługi zmieni ustawienia streamingu.
W przypadku kłopotów z uruchomieniem mikrofonu w jednej przeglądarce można spróbować zrobić to po zalogowaniu się do swojego webinaru za pomocą innej przeglądarki. Z przeprowadzonych testów wynika, że najlepiej jest używać aplikacji Firefox lub Opera.
Należy także zwrócić uwagę na to, czy inne aplikacje korzystające z mikrofonu / kamery są wyłączone.
Warto także zwrócić uwagę na fakt, że w przypadku słabego łącza lub dużych obciążeń sieci warto zrezygnować z używania kamery i pozostać tylko przy mikrofonie. Dzięki temu istnieje szansa na poprawę jakości dźwięku oraz zmniejsza się szansa na problemy z połączeniem.
Krótki poradnik: MS Teams - spotkanie z głosowaniem (na przykładzie posiedzenia Rady Dziekana).