Wyjazdy pracowników naukowo-dydaktycznych w ramach ERASMUS w roku 2013/2014
Informujemy, że w dniach 24 października - 6 listopada 2013 należy składać podania o wyjazd zagraniczny dla pracowników naukowo-dydaktycznych do uczelni partnerskich ERASMUS w ramach modułu "TSM" (Teaching Staff Mobility) Programu LLP-ERASMUS na bieżący rok akademicki. Wyjazd w ramach programu TSM możliwy jest na okres przynajmniej 1 tygodnia w celu przeprowadzenia min. 5 godzin wykładów na uczelni partnerskiej.
Informujemy, że zgodnie z decyzją Prorektora ds. Nauki prof. dr hab. Grzegorza Węgrzyna wydziałom UG przyznana została z góry określona liczba wyjazdów do wykorzystania, a decyzja co do ich rozdzielenia pomiędzy zainteresowanych pracowników należy do Dziekana. W roku akademickim 2012/13 WPiA UG ma możliwość wysłania 4 pracowników naukowo-dydaktycznych na wyjazd w ramach TSM Erasmsus.
W związku z powyższym, zgodnie z decyzją władz dziekańskich WPiA UG określa się następujące warunki ubiegania się o wyjazdy TSM Erasmus:
-
O pierwszeństwie w przyznaniu miejsc pracownikom naukowo-dydaktycznym Dziekan zdecyduje, kierując się następującymi kryteriami:
-
Kandydat prowadzi zajęcia dla studentów zagranicznych w ramach programu Erasmus;
-
Kandydat posiada obcojęzyczne zagraniczne publikacje naukowe;
W przypadku większej liczby chętnych Dziekan może także wziąć pod uwagę spełnienie następujących warunków:
-
Kandydat posiada odpowiednią znajomość języka obcego, w którym na podstawie uzgodnienia z uczelnią partnerską poprowadzi zajęcia;
-
5Kandydat powinien posiadać stopień lub tytuł naukowy.
Doświadczenia lat ubiegłych pokazują, że nie zawsze mimo zawartej umowy, a także starań ze strony Kandydata uczelnia partnerska jest skłonna przyjąć nauczyciela akademickiego na wymianę. W związku z powyższym, Kandydat powinien (drogą e-mailową) uzyskać i przedłożyć wstępną zgodę uczelni partnerskiej na przyjęcie oraz termin wyjazdu.
Umowy podpisane z zagranicznymi partnerami Erasmus pozwalają na wysłanie maksymalnie jednej osoby do każdego z nich. Celem uniknięcia kolizji w kontaktach z uczelniami partnerskimi, uprzejmie proszę o skonsultowanie wstępnego wyboru z koordynatorem Erasmus
dr. Tomaszem Widłakiem. W dalszej kolejności należy samodzielnie skontaktować się z uczelnią zagraniczną (napisać e-mail do koordynatora Erasmus, dziekana lub najlepiej poprzez osobiste kontakty wśród nauczycieli akademickich tamtejszej uczelni) oraz ustalić możliwość przyjazdu w bieżącym roku akademickim, a także termin wizyty.
Następnie należy zgłosić swoją kandydaturę do wyjazdu w formie podania adresowanego do Pana Dziekana koordynatorowi ERASMUS - dr. Tomaszowi Widłakowi (lub poprzez pozostawienie w Biurze u p. mgr Agnieszki Puchalskiej, pok. 2081) najpóźniej do dnia 6 listopada 2013 r. (środa). Do podania należy obowiązkowo dołączyć formularz „Wniosek o dofinansowanie wyjazdu". W terminie do 8 listopada Dziekan ogłosi listę osób zakwalifikowanych. Uwaga! Ponieważ priorytetem Wydziału jest wykorzystanie miejsc, co oznacza realizację wszystkich 4 wyjazdów, dopuszcza się także sporządzenie listy rezerwowej osób, które uzyskają możliwość wyjazdu w przypadku jeśli wyjazd osoby z listy głównej nie doszedłby do skutku.
W Biurze Dziekana u p. mgr Agnieszki Puchalskiej (pok. 2081) znajdują się dokumenty niezbędne w procedurze wyjazdu: wzór podania, wniosek o dofinansowanie wyjazdu, a także „Individual Teaching Programme", „Confirmation of teaching period".
Koordynator ERASMUS na WPiA UG odpowiada za proces kwalifikacji pracowników do wyjazdu oraz formalności związane z ustaleniem i podpisaniem "Individual Teaching Programme". Osoba wyjeżdżająca samodzielnie ustala z uczelnią partnerską szczegóły organizacyjne jej pobytu (w tym zwłaszcza termin pobytu i wykładów) oraz przygotowuje swój wyjazd. Formalnościami związanymi z podpisaniem umowy, finansowaniem wyjazdu oraz jego rozliczeniem zajmuje się Biuro Wymiany Zagranicznej Studentów oraz inne odpowiednie jednostki organizacyjne w Rektoracie. Wszystkie szczegółowe pytania w tej kwestii proszę kierować do BWZS (pok 115; tel. 58 523 24 60).