Komunikat Dziekana Wydziału Prawa i Administracji UG dotyczący organizacji zajęć dydaktycznych w semestrze letnim roku akademickiego 2021/2022

KOMUNIKAT DZIEKANA WYDZIAŁU PRAWA I ADMINISTRACJI UG

Z DNIA 18.01.2022 r.

DOTYCZĄCY ORGANIZACJI ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH  

NA WYDZIALE PRAWA I ADMINISTRACJI

W SEMESTRZE LETNIM ROKU AKADEMICKIEGO 2021/2022

 

 
 
Realizując postanowienia Zarządzenia nr 11/R/22 Rektora Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 17 stycznia 2022 roku w sprawie zasad organizacji działalności dydaktycznej i naukowo-badawczej Uniwersytetu Gdańskiego w okresie zagrożenia wirusem SARS-Cov-2 w semestrze letnim roku akademickiego 2021/2022, po konsultacjach z Radą Samorządu Studentów Wydziału Prawa i Administracji, informuję, iż w semestrze letnim roku akademickiego 2021/2022:
 
I. Wszystkie zajęcia dydaktyczne na Wydziale prowadzone będą w trybie stacjonarnym zgodnie z przyjętym planem zajęć dydaktycznych oraz zgodnie z obowiązującym reżimem sanitarnym, z uwzględnieniem decyzji, zaleceń i wytycznych organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej  i zasadami obowiązującymi w danym obiekcie, w taki sposób, aby:
 
- umożliwić naprzemiennie stacjonarny udział w zajęciach połowie liczby studentów  zgodnie z listą, o której mowa w pkt. V oraz zdalny udział w zajęciach pozostałym studentom z listy,  z wyjątkiem określonym w pkt. III niniejszego Komunikatu.
 
II. Studenci uczestniczący w zajęciach powinni być zdrowi. Zobowiązani są oni do regularnej dezynfekcji rąk, organizowania wietrzenia sal dydaktycznych, a także dbania o realizację innych zasad wynikających z punktu I. 
Studenci zobowiązani są do noszenia masek osłaniających twarz zarówno podczas zajęć dydaktycznych, jak również w częściach wspólnych budynku WPiA, a zwłaszcza na korytarzach, w toaletach i w pomieszczeniach gastronomicznych.
 
III. Na wniosek prowadzącego seminarium dyplomowe oraz przy jednomyślnej akceptacji seminarzystów, Dziekan WPiA może wyrazić zgodę na przeprowadzenie zajęć wyłącznie w trybie stacjonarnym bądź wyłącznie w trybie zdalnym za pośrednictwem MS Teams.
 
IV. Transmisja zajęć dla studentów uczestniczących w nich zdalnie będzie dokonywana za  pośrednictwem MS Teams przez osobę prowadzącą zajęcia.
 
V. Lista studentów uczestniczących w poszczególnych tygodniach lub zjazdach w zajęciach w budynku WPiA tworzona jest samodzielnie przez studentów w taki sposób, aby w każdym tygodniu lub zjeździe w zajęciach uczestniczyła połowa osób z danej grupy. Wyżej wskazana lista powinna zostać dostarczona do Dziekanatu najpóźniej w terminie do dnia 14 lutego 2022 r. za pośrednictwem Rady Samorządu Studentów. W przypadku braku dostarczenia listy w powyższym terminie, grupy zostaną alfabetycznie rozdzielone.
 
VI. Niemożność uczestniczenia przez studenta w zajęciach stacjonarnych z powodu choroby lub innej uzasadnionej przyczyny powoduje, że powinien on uczestniczyć w nich w trybie zdalnym, bez zmiany dalszego harmonogramu uczestniczenia w zajęciach. Student jest zobowiązany poinformować prowadzącego zajęcia o okoliczności uzasadniającej jego nieobecność na zajęciach stacjonarnych najpóźniej do momentu rozpoczęcia zajęć.
 
VII. Prowadzący zajęcia mają obowiązek weryfikacji uczestnictwa w zajęciach zarówno studentów  uczestniczących w nich stacjonarnie, jak i zdalnie – poprzez listę obecności. Listy obecności prowadzący zajęcia zobowiązani są przechowywać i udostępniać w przypadku konieczności identyfikacji osób mających kontakt z osobami zakażonymi SARS-CoV-2 przez Państwową Inspekcję Sanitarną Sanepid oraz inne upoważnione osoby. 
 
VIII. Nauczyciele akademiccy oraz osoby prowadzące zajęcia mają obowiązek prowadzenia konsultacji stacjonarnie, przy jednoczesnym umożliwieniu udziału studentów w konsultacjach także online za  pośrednictwem MS Teams lub innej odpowiedniej aplikacji umożliwiającej synchroniczną komunikację na odległość, w stałych godzinach, uprzednio ustalonych i ogłoszonych na stronie internetowej jednostki. 
 
IX. Zajęcia dydaktyczne na studiach pierwszego i drugiego stopnia oraz jednolitych studiach magisterskich monitoruje odpowiednio: na studiach stacjonarnych Prodziekan ds. Nauki oraz na studiach niestacjonarnych (wieczorowe i zaoczne) Prodziekan ds. Kształcenia.
 
X. Prowadzący zajęcia dydaktyczne, zarówno w siedzibie Uczelni, jak i zdalnie, mają obowiązek sporządzania miesięcznej ewidencji zajęć zgodnie z załącznikiem do niniejszego Komunikatu. W ewidencji należy ująć wszystkie zajęcia, które odbyły się w pełnym wymiarze godzin, wynikającym z programów studiów. Wypełnioną tabelę prowadzący zajęcia przesyła do Kierownika Jednostki organizacyjnej.
 
XI. Zbiorcze tabele, zawierające zestawienie zajęć prowadzonych przez daną Katedrę, Zakład lub inną jednostkę organizacyjną, powinny zostać przesłane przez osobę upoważnioną przez Kierownika Jednostki organizacyjnej  do Pani Anny Okoń, email: anna.okon@ug.edu.pl , najpóźniej do  dnia 30.06.2022 roku.
 
XII. Student, który został objęty kwarantanną lub izolacją w warunkach domowych lub jest skierowany na test w kierunku COVID-19 przez lekarza podstawowej lub nocnej opieki zdrowotnej i nie otrzymał jeszcze jego wyniku, jest zobowiązany do niezwłocznego zgłoszenia tego faktu na adres mailowy: teresa.ozorowska@prawo.ug.edu.pl wskazując kierunek, tryb studiów, rok oraz semestr, a także numer grupy studenckiej  i dzień, kiedy ostatni raz uczestniczył w zajęciach w budynku WPiA.
 
Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: wtorek, 18. Styczeń 2022 - 11:24; osoba wprowadzająca: Sławomir Dajkowski Ostatnia zmiana: wtorek, 18. Styczeń 2022 - 14:51; osoba wprowadzająca: Sławomir Dajkowski