Wyjazdy STA Erasmus+

Informujemy, że w dniach 15 października - 30 października 2015 należy składać podania o wyjazd zagraniczny dla pracowników naukowo-dydaktycznych do uczelni partnerskich ERASMUS+ w ramach modułu "STA" Programu ERASMUS+ na bieżący rok akademicki (wyjazd 16.11.2015-15.07.2016). Wyjazd w ramach programu możliwy jest na okres od 2 do 5 dni celem przeprowadzenia min. 8 godzin wykładów na uczelni partnerskiej.

Informujemy, że zgodnie z decyzją Prorektora ds. Nauki prof. dr hab. Grzegorza Węgrzyna wydziałom UG przyznana została z góry określona liczba wyjazdów do wykorzystania, a decyzja co do ich rozdzielenia pomiędzy zainteresowanych pracowników należy do Dziekana. W roku akademickim 2015/16 WPiA UG ma możliwość wysłania 2 pracowników naukowo-dydaktycznych na wyjazd w ramach Erasmus.

W związku z powyższym, zgodnie z decyzją władz dziekańskich WPiA UG określa się następujące warunki ubiegania się o wyjazdy STA Erasmus+:

O pierwszeństwie w przyznaniu miejsc pracownikom naukowo-dydaktycznym Dziekan zdecyduje, kierując się następującymi kryteriami:

1)    Kandydat prowadzi zajęcia dla studentów zagranicznych w ramach programu Erasmus (PILSP);

2)    Kandydat posiada obcojęzyczne zagraniczne publikacje naukowe;

Zgodnie z listem Rektora pierwszeństwo powinny mieć także: osoby ubiegające się o wyjazd po raz pierwszy oraz osoby bezpośrednio zaangażowane w realizację działań Erasmus+ na Wydziale. W przypadku większej liczby chętnych Dziekan może także wziąć pod uwagę spełnienie następujących warunków:

3)    Kandydat prowadzi inne zajęcia dydaktyczne na WPiA UG w języku obcym;

4)    Kandydat posiada odpowiednią znajomość języka obcego, w którym na podstawie uzgodnienia z uczelnią partnerską poprowadzi zajęcia;

5)    Kandydat powinien posiadać stopień lub tytuł naukowy.

Doświadczenia lat ubiegłych pokazują, że nie zawsze mimo zawartej umowy, a także starań ze strony Kandydata uczelnia partnerska jest skłonna przyjąć nauczyciela akademickiego na wymianę. W związku z powyższym, Kandydat powinien (drogą e-mailową) uzyskać i przedłożyć wstępną zgodę uczelni partnerskiej na przyjęcie oraz termin wyjazdu.

Umowy podpisane z zagranicznymi partnerami Erasmus pozwalają na wysłanie maksymalnie jednej osoby do każdego z nich. Należy samodzielnie skontaktować się z uczelnią zagraniczną (napisać e-mail do koordynatora Erasmus, dziekana lub najlepiej poprzez osobiste kontakty wśród nauczycieli akademickich tamtejszej uczelni) oraz ustalić możliwość przyjazdu w bieżącym roku akademickim, a także termin wizyty.

Następnie należy zgłosić swoją kandydaturę do wyjazdu w formie podania (1) adresowanego do Pana Dziekana koordynatorowi ERASMUS – dr. Tomaszowi Widłakowi (lub poprzez pozostawienie w Biurze u p. mgr Agnieszki Puchalskiej, pok. 2081) najpóźniej do dnia 30 października 2015 r. (piątek). Do podania należy obowiązkowo dołączyć formularz „Wniosek o dofinansowanie wyjazdu(2) oraz wydruk listu (e-mail) ze wstępną zgodą uczelni partnerskiej na przyjazd wraz z określeniem terminu (3). W terminie do 6 listopada Dziekan ogłosi listę osób zakwalifikowanych. Uwaga! Ponieważ priorytetem Wydziału jest wykorzystanie miejsc, co oznacza realizację wszystkich wyjazdów, dopuszcza się także sporządzenie listy rezerwowej osób, które uzyskają możliwość wyjazdu w przypadku jeśli wyjazd osoby z listy głównej nie doszedłby do skutku.

W załączeniu (dostępne u p. Agnieszki Puchalskiej w pok. 2081) znajdują się dokumenty niezbędne w procedurze wyjazdu: wniosek o dofinansowanie wyjazdu w ramach Erasmus + STA, a także „Mobility Agreement”, „Confirmation of teaching period”.

 

Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: czwartek, 15. Październik 2015 - 13:48; osoba wprowadzająca: Tomasz Widłak Ostatnia zmiana: czwartek, 15. Październik 2015 - 13:48; osoba wprowadzająca: Tomasz Widłak