Letnie Dyplomatorium 2025

letnie dyplomatorium

4 lipca 2025 | 15:00 | Aula WPiA

Do Dyplomatorium pozostało:
  • 00

    Dni

  •  
  • 00

    Godzin

  •  
  • 00

    Minut

  •  
  • 00

    Sekund

 

WAŻNE:

  •  Rejestracja została zakończona
     

UPRZEJMIE PROSIMY WSZYSTKICH ABSOLWENTÓW
O WCZEŚNIEJSZE PRZYBYCIE W CELU UNIKNIĘCIA OPÓŹNIENIA W ROZPOCZĘCIU UROCZYSTOŚCI

 

ODBIÓR TÓG I BIRETÓW PRZEZ ABSOLWENTÓW

  • Wydawanie tóg i biretów rozpocznie się o godz. 13:30 w holu głównym na Wydziale Prawa i Administracji UG i potrwa do godz. 14:45. Wraz z togami i biretami zostaną wydane identyfikatory dla zgłoszonych gości Absolwentów (zgodnie z informacją przekazaną po rejestracji - każdy Absolwent może zaprosić maksymalnie 2 osoby towarzyszące).
  • Birety zostały ufundowane przez Dziekana Wydziału i są prezentem dla absolwentów-uczestników Letniego Dyplomatorium 2025.
  • Koszt wypożyczenia togi to 15,00 złotych, płatne wyłącznie gotówką przy jej odbiorze. Prosimy o przygotowanie w tym celu odliczonej kwoty – z uwagi na ograniczenia czasowe, nie będzie możliwości wypożyczenia togi za nieodliczoną kwotę.
  • Togi muszą zostać zwrócone do godz. 18:00 w punkcie ich odbioru.
  • Za zniszczenie lub niezwrócenie togi naliczona zostanie opłata w wysokości 150,00 złotych.

 

UBIÓR

  • Toga jest strojem ceremonialnym, galowym, dlatego podczas Dyplomatorium uczestników wydarzenia obowiązuje strój wizytowy – panowie: garnitur, biała koszula, krawat, ciemne półbuty - wiedenki (oksfordy) lub angielki (derby), panie: sukienka, suknia lub żakiet oraz odpowiednie obuwie.
  • W przypadku absolwentów, chwost na kwadratowej czapce akademickiej powinien być przełożony na prawą przednią stronę.

 

ORSZAK AKADEMICKI

  • Uczestnicy Dyplomatorium proszeni są o sformowanie orszaku akademickiego według poniższego schematu.
  • Pracowników naukowych: profesorów i doktorów - prosimy o założenie — odpowiednio - tóg profesorskich lub doktorskich z biretami.

 

Schemat przemarszu

UWAGA:
NOWI DOKTORZY zajmują miejsca oznaczone imieniem i nazwiskiem
NOWI DOKTORZY HABILITOWANI zajmują miejsca siedzące w grupie kadry akademickiej.

 


WRĘCZENIE DYPLOMÓW HABILITACYJNYCH

Doktorzy habilitowani zajmują miejsca razem z kadrą akademicką WPIA UG.

Po wyczytaniu ich imienia i nazwiska przez konferansjera, nowi doktorzy habilitowani proszeni są o wyjście i ustawienie się przed stołem prezydialnym.

Dyplomy będą wręczane doktorom habilitowanym według następującego schematu:

  1. Doktor habilitowany oddaje czarny biret doktorski Dziekanowi WPiA UG.
  2. Prorektor UG wręcza dyplom doktorowi habilitowanemu.
  3. Prorektor UG zakłada doktorowi habilitowanemu fioletowy biret.
  4. Dziekan WPiA UG wręcza różę i nagrodę książkową.

Pamiątkowe zdjęcie doktorów habilitowanych z władzami UG.

 

PROMOCJE DOKTORSKIE

  1. Na prośbę konferansjera, Nowi Doktorzy wchodzą na scenę prawym wejściem i ustawiają się przed stołem prezydialnym razem ze swoimi promotorami. Każdy promotor otrzymuje biret dla wypromowanego doktora.
    Pary doktor-promotor stają twarzą w twarz (bokiem do publiczności). N
    ieobecnych promotorów zastępują prodziekani. 
  1. Konferansjer prosi wszystkich uczestników Dyplomatorium o powstanie z miejsc.
  2. Prorektor odczytuje rotę przyrzeczenia doktorskiego.
  3. Nowi Doktorzy składają przyrzeczenie wobec swoich promotorów.
  4. Po złożeniu przyrzeczenia Konferansjer prosi uczestników Dyplomatorium o zajęcie miejsc.
  5. Doktorzy i promotorzy odwracają się do publiczności.
  6. Następuje wręczenie dyplomów doktorskich wg następującego schematu:
    a) Prorektor UG podchodzi do doktora i dotyka jego prawego ramienia berłem,
    b) Prorektor UG wręcza dyplom doktorski,
    c) Promotor zakłada doktorowi czarny biret,
    d) Dziekan WPiA UG wręcza doktorowi różę.
  7. Pamiątkowe zdjęcie doktorów z promotorami i władzami UG.
  8. Konferansjer prosi, aby doktorzy, których rozprawy zostały wyróżnione pozostali wraz z promotorami na scenie. Pozostali doktorzy
    i promotorzy wracają na swoje miejsca.
  9. Wyróżnieni doktorzy otrzymują od Prorektora i Dziekana nagrody książkowe.
  10. Pamiątkowe zdjęcie wyróżnionych doktorów z promotorami i władzami UG.

 

WRĘCZANIE DYPLOMÓW ABSOLWENTOM KIERUNKU PRAWO

Absolwenci proszeni są o odbieranie dyplomów pamiątkowych po łacinie w kolejności zajmowanych miejsc (numeracją krzeseł). Dokładną kolejność zajmowania miejsc przez absolwentów określa:

Absolwenci proszeni są o ustawianie się rzędami (po prawej stronie sali) i odbieranie dyplomów zgodnie z następującym schematem:

Dyplomatorium

  1. Po wyczytaniu nazwisk grupy Absolwentów przez Konferansjera - Absolwenci z tej grupy wychodzą z zajmowanego rzędu
    i ustawiają się po prawej stronie sali.
  2. Odebranie dyplomu oraz gratulacji od Dziekana Wydziału.
  3. Gratulacje od Prodziekanów Wydziału.
  4. Powrót absolwentów na swoje miejsca.
  5. Wyczytanie nazwisk kolejnej grupy Absolwentów i powtórzenie powyższego schematu aż do wręczenia dyplomów ostatniej grupie studentów.

 

PAMIĄTKOWE ZDJĘCIE

  • Wspólne zdjęcie pamiątkowe zostanie wykonane bezpośrednio po zakończeniu oficjalnej części uroczystości.
  • Prosimy o pozostanie na swoich miejscach i stosowanie się do wskazówek prowadzącego uroczystość oraz fotografa.

 

ZWROT TÓG

  • Po zakończeniu oficjalnej części uroczystości absolwenci proszeni są o zwrot tóg w punkcie ich odbioru, nie później niż do godziny 18:00

 

PARKOWANIE

  • Istnieje możliwość zaparkowania pojazdu na terenie kampusu Uniwersytetu Gdańskiego - ale tylko w jednym miejscu – na parkingu dwupoziomowym, między Wydziałem i Rektoratem oznaczonym literką "P" na mapce poniżej.
  • Od godziny 13:00 zostaną udostępnione dwa wjazdy na teren kampusu (brama nr 2 i 3). Aby wjechać na teren kampusu, należy ostrożnie podjechać do szlabanu i chwilę poczekać – szlaban otworzy się samoczynnie 
  • Zabronione jest parkowanie na trasie przejazdów, przemarszu orszaku akademickiego (trasa zaznaczona na mapce kolorem czerwonym), drodze przeciwpożarowej - co grozi odholowaniem pojazdu.
  • Kampus należy opuścić przed godziną 22:00 w sposób analogiczny, jak przy wjeździe na jego teren. O godzinie 22:00 wszystkie bramy zostają zamknięte i zostaną otwarte dopiero następnego dnia.

wpia

 

KONTAKT

W razie pytań lub wątpliwości dotyczących Letniego Dyplomatorium prosimy o kontakt mailowy pod adresem: dyplomatoriumwpia@ug.edu.pl


 
Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: wtorek, 20. Maj 2025 - 12:25; osoba wprowadzająca: Sławomir Dajkowski Ostatnia zmiana: wtorek, 15. Lipiec 2025 - 11:32; osoba wprowadzająca: Sławomir Dajkowski