Informacja dla użytkowników poczty e-mail Wydziału Prawa i Administracji UG
Szanowni Państwo,
W związku z przeniesieniem zarządzania serwerami pocztowymi z Wydziału do Centrum Informatycznego UG oraz ostatnimi awariami systemu poczty przekazujemy informacje niezbędne do w miarę bezproblemowego korzystania z poczty e-mail.
Osoby korzystające z poczty za pośrednictwem przeglądarki internetowej mogą ponownie odbierać i wysyłać pocztę za pomocą programu Roundcube dostępnego ze strony WWW Wydziału lub pod linkiem https://poczta.prawo.ug.edu.pl/roundcube/
Osoby korzystające z programów pocztowych typu Outlook, Thunderbird itp. powinny zmienić ustawienia serwera pocztowego zgodnie z najnowszą informacją zawartą na stronie https://prawo.ug.edu.pl/internet_dla_prawnika/konfiguracja_poczty
Dla ułatwienia – jeśli dotychczas program pocztowy działał prawidłowo, a obecnie występuje tylko problem z wysyłaniem wiadomości, należy wprowadzić zmiany w ustawieniach portu i szyfrowania – serwer wychodzący (SMTP) powinien mieć ustawione szyfrowanie TLS (Outlook) lub START TLS (Thunderbird) oraz zmieniony port na numer 587.